יום שלישי, 19 בספטמבר 2023

סיור במשכנות שאננים

 

חבויה בלב ירושלים שוכנת פנינה נסתרת שלוקחת את המבקרים למסע אחורה בזמן. משכנות שאננים, השכונה היהודית הראשונה שנבנתה מחוץ לחומות העיר העתיקה, מציעה שילוב שובה לב של היסטוריה, תרבות ושלווה. הצטרפו אלינו כשאנחנו יוצאים לסיור בנווה מדבר היסטורי זה.

מורשתו של סר משה מונטיפיורי

את קיומה חייבת משכנות שאננים לנדבן החזון סר משה מונטיפיורי. בשנת 1860 ייסד מונטיפיורי שכונה זו כדי לספק הקלה לתנאי הצפיפות והלא תברואתיים בתוך העיר העתיקה בירושלים. החזון שלו היה לא רק להציע דיור אלא גם ליצור מקלט שבו יוכלו התושבים לפרוח.


 

יופי אדריכלי

אי אפשר שלא להיות שבויה בקסמה האדריכלי של השכונה. במהלך סיור במשכנות שאננים תראו מבני האבן שהשתמרו היטב, המעוטרים במרפסות מורכבות מברזל יצוק, מעוררים תחושת נוסטלגיה. בשיטוט ברחובות המרוצפים המפותלים שלו, תמצאו חצרות קסומות ופינות מוצלות, המושלמות להתבוננות.

מושבת האמנים

משכנות שאננים היא ביתה של מושבת האמנים הנודעת, מוקד של יצירה והשראה. ציירים, פסלים, מוזיקאים וסופרים מקומיים מצאו כאן מקלט. המבקרים יכולים לחקור את הסטודיו והגלריות שלהם, ליצור אינטראקציה עם אמנים, ואפילו להשתתף באירועי תרבות ובסדנאות המציגות את הסצנה האמנותית התוססת של השכונה.

הנאות קולינריות

לחובבי האוכל, משכנות שאננים מתהדרת במגוון בתי קפה ומסעדות. מסעדות אלה מציעות מגוון רחב של תענוגות קולינריים, ממנות מזרח תיכוניות מסורתיות ועד לטעמים בינלאומיים. האוכל בין הגנים השופעים של השכונה מספק חוויה ייחודית ושלווה.

משכנות שאננים קורצות למטיילים המחפשים מפלט שליו בעיצומה של העיר השוקקת ירושלים. המשמעות ההיסטורית, היופי הארכיטקטוני, הקהילה האמנותית המשגשגת וההיצע הקולינרי הופכים אותו ליעד שחובה לבקר בו. לטבול את עצמך בקסם של משכנות שאננים ולחוות את השטיח העשיר של העבר וההווה של ירושלים, הכל בתוך נווה מדבר מקסים זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ציוד לקונדיטוריות

העלאת אומנות המאפה: החשיבות של ציוד קונדיטוריה ציוד קונדיטוריה עומד כאבן היסוד של אומנות הקונדיטורים, המאפשר לקונדיטורים ליצור מעדנים משוב...